"✊🏻🚩 بِدُونِ مَرز دَر حُوزِه های اِنقِلابی"

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سخنان زیبا و آموزنده دکتر شهید مصطفی چمران/.../علیرضا احمد خانلو

"بسم الله الرحمن الرحیم"


سخنان زیبا و آموزنده دکتر مصطفی چمران



سخنان زیبا و آموزنده, اس ام اس فلسفی

سخنان دکتر چمران ، دکتر مصطفی چمران

 

ای حیات! با تو وداع می کنم، با همه ی مظاهر و جبروتت. ای پاهای من! می دانم که فداکارید! و به فرمان من مشتاقانه به سوی شهادت_صاعقه وار_ به حرکت در می آیید; اما من آرزویی بزرگ تر دارم.

شهید دکتر چمران

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا احمدخانلو

حجاب از تگاه شهدا/.../علیرضا احمد خانلو

حجاب و عفاف در آئینه وصایای شهدا



اهمیت موضوع حجاب و عفاف موجب شد که این بار با توسل و تمسک به شهدا، پرسه ای هم در کوچه های عاشقی، جهاد و شهادت بزنیم و با بررسی مهمترین اسناد معرفتی انقلاب اسلامی یعنی وصیت نامه شهدا به این موضوع ( عفاف و حجاب) بپردازیم.

در بررسی وصیت نامه شهدا می توان در مجموع یک سری شاخصه ها را استحصال کرد. ولایتمداری، فدایی شدن برای اسلام و میهن، حفظ انقلاب و ارزش های والای آن، توجه و توسل به ائمه اطهار(علیهم السلام)، استفاده از آیات جهاد و شهادت در مدخل وصیت نامه و ... حجاب و عفاف نیز یکی از این موارد است که عمده شهدا که وصیت نامه نوشته اند حداقل، توصیه ای به خواهران و خانواده خود برای حفظ حجاب داشته اند و در کنار آن، حفظ حجاب را مهمترین مسئله زنان در مسیر انقلاب قلمداد کرده اند. در ادامه فراز هایی از این موضوع را در وصایا می خوانیم:

الف- در برخی وصایای شهدا فضیلت حجاب و عفاف از فضیلت شهادت، برتر و ریشه تربیت شهید، تو دهنی به استکبار و ... معرفی شده است:

«و تو ای خواهر دینی ام، چادر سیاهی که تو را احاطه کرده است از خون سرخ من کوبنده تر است.»
(شهید عبدالله محمودی)
 «خواهرم! محجوب باش و باتقوا، که شمایید که دشمن را با چادرسیاهتان و تقوایتان می کشید.» (سردار شهید رحیم آنجفی) توصیه ای که به خواهران دارم این است که اگر می خواهند خون شهیدان را پایمال نکنند این است که حجاب خود را حفظ کنند.
( شهید آبیاران) «خواهرم! سرخی خونم را نزد سیاهی چادرت به امانت می گذارم، پس امانت دار خوبی باش.»
(شهید مصطفی ردانی پور)


«و تو ای خواهر دینی ام، چادر سیاهی که تو را احاطه کرده است از خون سرخ من کوبنده تر است.»
(شهید عبدالله محمودی)



و...


«خواهرم! محجوب باش و باتقوا، که شمایید که دشمن را با چادرسیاهتان و تقوایتان می کشید.» (سردار شهید رحیم آنجفی) 

توصیه ای که به خواهران دارم این است که اگر می خواهند خون شهیدان را پایمال نکنند این است که حجاب خود را حفظ کنند.
( شهید آبیاران)


«خواهرم! سرخی خونم را نزد سیاهی چادرت به امانت می گذارم، پس امانت دار خوبی باش.»
(شهید مصطفی ردانی پور)

«خواهرم! حجاب تو مشت محکمی بر دهان منافقین و دشمنان اسلام می زند.»

(شهید بهرام یادگاری)


قصه ی حجاب همسر شهید چمران

 
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا احمدخانلو

اولین هدیه شهید چمران به دختر بی حجابی که بعدها همسرش شد چه بود؟/.../علیرضا احمد خانلو

"بسم الله الرحمن الرحیم"


در یکی از سفرهایی که به روستاها می‌رفت، همراهش بودم. داخل ماشین هدیه‌ای به من داد - اولین هدیه‌اش به من بود.
سال‌ها ار آرام گرفتن چمران می‌گذرد. روزهای تکاپو و از پشت صخره‌ای پشت صخره دیگر پریدن و پناه گرفتن، و روزهای جنگ‌های سرنوشت‌ساز پایان یافته‌اند و اکنون در این روزگار به ظاهر آرام، «غاده چمران» با لحنی شکسته، داستانی روایت می‌کند؛ «داستان یک نسیم که از آسمان روح آمد و در گوشش کلمه عشق گفت و رفت به سوی کلمه بی‌نهایت.»

به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ سال‌ها از روزی که سرانجام چمران در این زمین آرام گرفت، می‌گذرد و این بار غاده داستانی از تاریخ این سرزمین روایت می‌کند؛ «مرد صالحی که یک روز قدم زد در این سرزمین به خلوص.»

31 شهریور مصادف است با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، مردی که زندگی پر فراز و نشیبی داشته و زندگی‌اش سراسر شیدایی و دلداگی است.

گروه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس با توجه به سالروز شهادتِ مصطفی چمران، کتاب «نیمه پنهان ماه؛ چمران به روایت همسر شهید» به قلم حبیبه جعفریان را برای علاقمندان به آشنایی بیشتر با این شهید بزرگوار که انتشارات روایت فتح به تازگی آن را تجدید چاپ کرده معرفی می‌کند.

*نگفت این حجابش درست نیست

غاده جابر در ابتدای این کتاب به آشنایی با چمران می‌پردازد و به یکی از برخوردهای چمران در قبال بی‌حجابی خود اشاره می‌کند: «یادم هست در یکی از سفرهایی که به روستاها می‌رفت، همراهش بودم. داخل ماشین هدیه‌ای به من داد - اولین هدیه‌اش به من بود و هنوز ازدواج نکرده بودیم - خیلی خوشحال شدم و همان‌جا باز کردم و دیدم روسری است، یک روسری قرمز با گل‌های درشت. من جا خوردم، اما او لبخند زد و به شیرینی گفت: «بچه‌ها دوست دارند شما را با روسری ببینند.» از آن وقت روسری گذاشتم و مانده. من می‌دانستم بچه‌ها به مصطفی حمله می‌کنند که چرا شما خانمی را که حجاب ندارد می‌آوری موسسه، اما برایم عجیب بود که مصطفی خیلی سعی می‌کرد - خودم متوجه می‌شدم - مرا به بچه‌ها نزدیک کند. می‌گفت: «ایشان خیلی خوبند. این طور که شما فکر می‌کنید نیست. به خاطر شما می‌آیند موسسه و می‌خواهند از شما یاد بگیرند. ان‌شاءالله خودمان یادش می‌دهیم.» نگفت این حجابش درست نیست، مثل ما نیست، فامیل و اقوامش آن‌چنانی‌اند. این‌ها خیلی روی من تاثیر گذاشت. او مرا مثل یک بچه کوچک قدم به قدم جلو برد، به اسلام آورد. نُه ماه ... نُه ماه زیبا با هم داشتیم و بعد ازدواج کردیم. البته ازدواج ما به مشکلات سختی برخورد.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا احمدخانلو
حجاب در وصیت نامه شهدا/.../علیرضا احمد خانلو

حجاب در وصیت نامه شهدا/.../علیرضا احمد خانلو

"بسم الله الرحمن الرحیم"

حجاب در وصیت‌نامه شهدا


این شما هستید که باید در سنگر حجاب علیه تمامی مظاهر زشتی و فحشا بشورید و به تمامی زنان جهان درس آزادگی را که از حضرت فاطمه (س) آموخته‌اید یاد بدهید.

به گزارش ایسنا،‌ دوران دفاع‌مقدس به عنوان برگ زرینی از تاریخ کشورمان همواره مایه مباهات بوده و خواهد بود و آیندگان نیز افتخار خواهند کرد که در گذشته کسانی از همین کشور در سخت‌ترین شرایط و در شرایطی که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود،در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و نه تنها اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور در دست متجاوزان باقی بماند، بلکه آسایش و امنیت امروزی آنها نیز مدیون از جان گذشتگی ایثارگران و شهیدانی است که بی‌هیچ چشمداشتی، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

بی‌تردید دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از نهضت انسان‌ساز عاشورا است و بر این اساس، رزمندگان اسلام همواره با تاسی از حضرت سیدالشهداء(ع) وجب به وجب از خاک میهن اسلامی دفاع کردند و همین تاسی از آن حضرت را در نوشته‌هایشان به ویژه وصیتنامه‌هایشان به وضوح مشاهده می‌کنیم.

یکی از تاکیدات بسیاری از شهیدان در وصیتنامه‌هایشان حفظ حجاب بوده است. در ادامه بررسی موضوعی وصیتنامه‌های شهیدان در زیر به نمونه‌هایی از این تاکیدات اشاره می‌کند.

شهید سعید سوهانی (۱۳۶۱-۱۳۴۳ تهران)

... و ای خواهران (مخصوصا خواهر خودم)، بدانید که وصیت تمام شهیدان این است: «خواهران حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است.» و ای خواهرانم، شما در سنگر حجاب به ما امید دادید و ما را راهنمایی کردید و درس شهادت و شهامت دادید و با روحیه دادن شما ما به این راه پرافتخار نائل آمدیم. پس حجابتان را حفظ کنید و تحصیل علم و شناخت در راه خدا را پیدا کنید.

شهید سیدتقی شاه مرتضی (۱۳۶۳-۱۳۴۳ دامغان)

خواهرانم دو سفارش به شما دارم: اول آنکه حجابتان را خوب نگه داشته‌اید، از این به بعد نیز بهتر نگهدارید و دیگر اینکه فرزندان خویش را علی‌اکبر گونه و رقیه‌وار تربیت نمایید و بدانید که شما موقعی مسئولیت عظیم مادری را بهتر ایفا نموده‌اید که این امانت‌های گران فرزندان را خوب تربیت نمایید.

شهید عباس شعیبی (۱۳۶۵-۱۳۳۳ بیرجند)

به خواهرم فاطمه سفارش می‌کنم که خواهرجان، تو هم مثل کوه استوار باش و پیرو راه زینب باش و رسالت بزرگ شهدا را به دوش بگیر. تو را سفارش می‌کنم که حجاب و دیگر رسالت‌های زینبی را فراموش نکنی و جنگ تو مبارزه با بی‌بند و باری‌ها و بی‌حجابی‌ها و خلاصه، نبرد با خودفروختگان داخلی است. این وظیفه شما و همه پیروان زینب است.

شهید عباس علی عباسی (۱۳۶۴-۱۳۴۴ قم)

خواهرا محترمه کلاس، به حجاب خود پایبند باشید، این حرف مرا نمی‌خواهم که یک دستور بدانید، بلکه یک برادر خیلی کوچک به شما تذکر می‌دهد و نه از باب اینکه شما حجاب را رعایت نمی‌کنید، خیر، منظور من این است که کارتان و حجابتان و درستان در جهت خداوند باشد، ببینید خدا با این وضع شما راضی است یا خیر.

شهید شیرالله عموزاده (۱۳۶۶-۱۳۴۷ خلخال)

برادران عزیزم، به شما سفارش و وصیت می‌کنم که از رفتن من هرگز ناراحت نباشید و سیاه نپوشید و بدانید راهی که رفتم درست و برای خدا بوده است و از شما می‌خواهم راه مرا ادامه دهید و نگذارید اسلحه‌ام زمین بماند و به قول آن بزرگ، آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند کار زینبی بکنند. شما خود آگاه‌تر از من هستید و لکن جهت سفارش و یادآوری عرض می‌کنم که (خواهرم) حجابت و زینتت را حفظ کن و به دیگران نیز بیاموز.

شهید عباس کارگر (۱۳۶۱-۱۳۴۰ ساوه)

... و اما آخرین سخنم با خواهرانم است: خواهران من، گرچه من به یاری خدا در سنگر با کفار مبارزه کردم و با خون خود انقلاب را از گزند کفار بعثی حفظ کردم، ولیکن رسالت ادامه این راه و این مبارزه بر دوش شما می‌باشد و این شما هستید که باید در سنگر حجاب علیه تمامی مظاهر زشتی و فحشا بشورید و به تمامی زنان جهان درس آزادگی را که از حضرت فاطمه (س) آموخته‌اید یاد بدهید.

...از شما خواهرانم تقاضا دارم که در انجام فرایض دینی کوشا باشید و حجاب را صددرصد رعایت کنید وگرنه خداوند از شما راضی نیست.

عنوان: شهدا
حجم: 154 کیلوبایت
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا احمدخانلو

مناجات های شهید چمران/.../علیرضا احمد خانلو

"بسم الله الرحمن الرحیم"


مناجاتهای شهید چمران

. پرگشایم

. توکل و رضا

. می خواستم شمع باشم

. در سرزمین کفر ، تو بودی

. دنیا

. تو مرا عشق کردی

. سه طلاقه

. آرامش غروب

. آفرینش دریا

. سوگند

. قربانی فرزند آدم

. شرف شیعه

. افزایش ظرفیت

. فقر مرا پروراند

. گذشت

. بی نیاز

. مغموم

. خدایا ، فقط تو

. من آه صبحگاهم

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا احمدخانلو

شعری در وصف امام حسین(علیه السلام)/.../علیرضا احمد خانلو

بسم الله الرحمن الرحیم

شعری در وصف امام حسین(علیه السلام)

خدایا پیکرم آتش گرفته

دل غم پرورم آتش گرفته

شهادت نامه را با خون نوشتم

ولیکن دفترم آتش گرفته


خودم دیدم کنار قتلگاهم

که قلب مادرم آتش گرفته


خودم دیدم کنار نهر علقم

لب آب آورم آتش گرفته


خودم دیدم که از تیر سه شعبه

گلوی اصغرم آتش گرفته


خودم دیدم سکینه داد می زند

که عمه چادرم آتش گرفته


الا ای خواهرم زینب کجایی

لباس دخترم آتش گرفته


ز هرم ناله هل من معینم

صدایم، حنجرم آتش گرفته

 

شاعر: سید مجتبی شجاع

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علیرضا احمدخانلو

نکات ریز ولی مفید از سوره مبارکه طارق/../علیرضا احمد خانلو

"بسم الله الرحمن الرحیم"


اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 

در سوره طارق در آیه یک گفته شده والسماء و الطارق؛ دوباره ما در این سوره مانند سوره های قبل (تین و عصر و فجر) شاهد قسمی دیگر هستیم که در قرآن به آن طارق گفته می شود.

معنای لغتی این کلمه آشکار شونده در شب است اما با کمی تامل در آیه می توانیم طارق را راهی ببینیم که برای ما درست شده است که بتوانیم از طریق آن به مقصد یعنی بهشت خود برسیم. حتی طارق هم معنی طریق یعنی راه نیز می باشد.

کسانی مانند اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) آنقدر مجموعه ای از رفتار های نیک هستند و مطمئن هستیم که به خدا رسیده اند برای ما مانند طارق و راه می مانند که اگر مانند آنها رفتار کنیم و سعی کنیم به سمت آنها حرکت کنیم به خوشبختی خواهیم رسید.
حتما شما دیده اید وقتی فردی با یک فرد مشهوری برخورد می کند از او می پرسد چگونه مشهور شدی یا راه رسیدن شما به اینجا چه بود؟

ببینید آن فرد هم راه و طارق برای مشهور شدن خود می خواهد.

امامان (ع) و پیامبر اسلام (ص) برای ما نجم ثاقب، ستاره ای درخشان شده اند تا ما راه آنها را ادامه داده و به خوشبختی برسیم. پس تعلل نکنیم و از همین الان سعی کنیم راه و روشمان مانند امامان (ع) و پیامبر(ص) باشد.

برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) سه صلوات عنایت بفرمایید.

اللهم عجل لولیک الفرج




۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا احمدخانلو

دو تفاوت از تفاوت‌های آتش جهنم با آتش دنیا/.../علیرضا احمد خانلو

بسم الله الرحمن الرحیم


بر اساس آیات قرآن کریم، آتش جهنم علاوه بر تفاوت غیرقابل قیاس با آتش دنیا در شدتحرارت، دو تفاوت دیگر نیز با آتش دنیا دارد:


تفاوت اول در آتشگیره و یا عبارت دیگر سوخت و هیزم آتش جهنم است که یکی از اینسوختها خود انسانها خواهند بود:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علیرضا احمدخانلو